poniedziałek, 13 listopada 2017

Kiedy babcia chodziła do szkoły - wywiad z babcią



Zapytałem moją bardzo miłą babcię Jadzię, która jest mamą mojego taty o Jej dzieciństwo, czas kiedy chodziła do szkoły.
Cz: Babciu, w którym roku się urodziłaś?
B: Urodziłam się w 1948 roku.
Cz: Jakie miałaś nazwisko, kiedy byłaś małą dziewczynką?
B: Moje nazwisko to - Suder.
Cz: Gdzie wtedy mieszkałaś?
B: Mieszkałam w Czarnowie.
Cz: To było miasto czy wieś?
B: To była wieś, bardzo ładna.
Cz: Czy był na wsi prąd?
B: Tak, był prąd.
Cz: Z kim mieszkałaś?
B: Mieszkałam z rodzicami i z moim rodzeństwem.
Cz: Jak nazywało się Twoje rodzeństwo?
B: Miałam sześcioro rodzeństwa,  nazywali się - Józef, Stanisław, Zefiryna, Elżbieta, Aleksandra i Wiesława.
Cz: Jaka była Twoja ulubiona zabawka?
B: Moją ulubioną zabawką była lala, uszyta przez moją babcię.
Cz: Czy miałaś rower lub hulajnogę?
B: Nie, nie miałam roweru, jeździłam pod ramą, na dużym rowerze taty.
Cz: W jakie zabawy bawiłaś się, jak byłaś w moim wieku?
B: Bawiłam się w "Palanta" i w " Podchody".
Cz: Czy lubiłaś chodzić do szkoły?
B: Tak, bardzo lubiłam.
Cz: Jak miała na imię Twoja ulubiona koleżanka?
B: Janka, z którą często się kłóciłyśmy, ale bardzo się lubiłyśmy.
Cz: Którą Panią zapamiętałaś i dlaczego?
B: Panią Nowak od języka polskiego, bo była solidna i przyjemna.
Cz: Jaki przedmiot lubiłaś najbardziej, a który najmniej i dlaczego?
B: Najbardziej lubiłam matematykę i język polski, a najmniej historię, bo miałam problemy          z zapamiętywaniem dat.
Cz: Jakiego języka obcego się uczyłaś?
B: Języka rosyjskiego?
Cz: Jaka była Twoja ulubiona lektura?
B: " Jaś i Małgosia", bo była ciekawa i lekka w czytaniu.
Cz: Co robiłaś po przyjściu ze szkoły?
B: Pomagałam rodzicom w gospodarstwie.
Cz: Kim chciałaś zostać w przyszłości?
B: Zawsze chciałam być pielęgniarką, mieć biały fartuszek i strzykawkę.
Cz: Czyli Twoje marzenie się spełniło?
B: Tak.
Na koniec zapytałem babcię Jadzię, czy chciałaby być znowu małą dziewczynką, odpowiedziała, że nie. Powiedziała, że chciałaby być w średnim wieku, bo to najszczęśliwszy okres w Jej życiu.

Czarek, 3 h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz