środa, 30 maja 2018

Wycieczka

Wycieczka odbyła się od 9 maja do 11 maja 2018 roku. Pojechaliśmy na nią z klasą 5a. Byliśmy w Ojcowie, Krakowie i Wieliczce.
                Ojcowski Park Narodowy był bardzo ciekawy. Była tam Maczuga Herkulesa, czyli ogromna skała wapienna, która wygląda jak maczuga. Ojców to bardzo ciekawa miejscowość. Po długiej drodze doszliśmy do jaskini Łokietka. Korytarze były wąskie, ale pomieszczenia ogromne. Później pojechaliśmy do hotelu. Byłem w pokoju z Piotrkiem. Wieczorem graliśmy w różne gry. Podobały mi się komory jaskini Łokietka, ponieważ mogłyby być one funkcjonalnym domem.
     Następnego dnia zwiedzaliśmy Kraków. Historia kościołów była co najmniej fascynująca. Potem oglądaliśmy inne piękne zabytki Krakowa takie jak: Wawel, Zamek Królewski, Dzwon Zygmunta, Uniwersytet Jagielloński i posąg Smoka Wawelskiego. Po południu zwiedzaliśmy Ogród Doświadczeń Stanisława Lema. Można było tam zaobserwować wiele niezwykłych eksperymentów.
Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy w Wieliczce, czyli kopalni soli. Znajdowały się tam wielkie komnaty, w których figury przedstawiały pracę dawnych górników. Na końcu wyprawy po korytarzach Wieliczki, znajdowaliśmy się 135 metrów pod ziemią. Była tam winda, która zabrała nas na powierzchnię w ciągu około 30 sekund.
            Ta wycieczka nam się bardzo się nam podobała, ponieważ zawierała akcenty przyrodnicze jak i kulturowe.